Jedynym, absolutnym warunkiem wszelkiej transfiguracji jest to, że wolnomularz burzy i odbudowuje z pomocą pierwotnego Światła pranicznego. Światło to jest Chlebem Życia, i Chleb ten ofiarowuje mikrokosmosowi ponownie prawdziwe Życie. Ten, kto może spożywać ten Chleb, wieczne Życie, posiada Tao. Ten, kto może spożywać ten powszechny Chleb, odkrywa, że pierwotne Światło praniczne przetacza się przez wszystkie struktury systemu jako czysty prąd siły, jako Wino Ducha. Jest to powszechny prąd, w którym musi zostać odbudowane miasto Boga, odrodzony mikrokosmos. Taki jest sens Ostatniej Wieczerzy, przyjęcia Chleba i Wina. Jest to fakt całkowitego przyjęcia pierwotnego Światła pranicznego i jego działań.
Jan van Rijckenborgh, Catharose de Petri – „Powszechna Gnoza”
Zdjęcie Pixabay