Pod koniec czwartego dnia sześciu królewskim osobom zostają ścięte głowy. Zostają one ułożone w trumnach i nad ranem piątego dnia, w uroczysty sposób złożone do grobów, które zostały w międzyczasie wykopane.
W nocy tylko Chrystian Różokrzyż jest świadkiem wstrząsającego spektaklu: trumny z królewskimi ciałami i głowa kata zostają złożone w siedmiu przygotowanych statkach.
Po pogrzebie statki z Bratem Różokrzyżem i jego towarzyszami na pokładzie płyną do Wieży Olimpu. Z tego wynika, że nad ranem do grobów zostały opuszczone puste trumny, a pochówek był tylko grą lub farsą. To jedna z kluczowych scen, dla których ten klasyczny różokrzyżowy manuskrypt został przez wielu odrzucony jako farsa.
Z opisu tego jednak jasno wynika, że chodzi o coś więcej niż tylko zwykły pogrzeb, ponieważ rzeczywistość jest tu odwrócona, tak jak stało się to podczas nocnych wydarzeń. Nie zewnętrzne zdarzenia są rzeczywiste, lecz to, co jest odsłonięte wewnętrznie podczas nocy, kiedy dusza jest aktywna w swojej rzeczywistości. Uwaga czytelnika zostaje przesunięta na prawdziwe wewnętrzne wydarzenia. Symbol otwartej trumny i otwartego grobu jest często spotykany. W starożytnym Egipcie, według ezoterycznych badaczy, kapłan umieszczał ucznia w sarkofagu. Był on wprowadzany w stan głębokiego letargu w celu przebicia się do niewidzialnych sfer. Tam postrzegał to, co jest ponad życiem w materii. Widział, jak boskie siły pracują w naturze i w człowieku. Kiedy osiągnął ten wgląd i zrozumienie, stawał się przebudzonym nowym człowiekiem, jak ktoś, kto ujrzał tajemnicę wiecznego powrotu.
Grecy zastosowali inną formę tego uzdrawiającego snu w swoich świątyniach Asklepiosa. Germańskie plemiona praktykowały podobne zwyczaje. Według historii biblijnych także Jezus po ukrzyżowaniu został złożony do grobu w ogrodzie Józefa z Arymatei. Masoni posiadają rytuał, w którym kandydat musi spędzić jakiś czas w symbolicznej trumnie. Jest to po czytywane za koniec starego życia.
MISTYCZNA ŚMIERĆ
W Alchemicznych godach mistyczna śmierć jest momentem decydującym. Używając terminologii alchemicznej, jest to ‘solve et coagula’, porzucenie tego, co stare i połączenie z tym, co nowe.
Wszystkie aspekty starej osobowości umierają. Na drodze procesu stoi złudzenie, że ‘ja’ stanowi centrum wszech – świata. Świadomość ograniczona przez organy zmysłowe nie może ogarnąć dogłębnego znaczenia śmierci ‘ja’ – to byłoby zbyt duże oczekiwanie. Rankiem Piątego Dnia przyjaciele, którym wolno być na alchemicznych zaślubinach, stoją nadal przed wewnętrznym wydarzeniem, które ma się odbyć w Wieży Olimpu. Aż dotąd widzą oni tylko zewnętrzną stronę rzeczy. To dla tego wierzą, że odbywa się prawdziwy pogrzeb, kiedy puste trumny składane są w ziemi, oraz doświadczają towarzyszącego temu smutku. Lecz Dzień Piąty jest także dniem miłości. Człowiek-dusza, symbolizowany przez Chrystiana Różokrzyża, odkrywa duchową rzeczywistość, ostateczność, leżącą za alchemicznymi godami. Odkrywa to, ponieważ uświadamia sobie dwie właściwości życia duszy. Jest naznaczony wielką tęsknotą, aby stać się jednią z Życiem, co jest, koniec końców, istotą królewskiej pary. Chrystian Różokrzyż tęskni za byciem w łączności z duchowym życiem, które jest wszystkim we wszystkim: z jednej strony połączony z cierpiącą ludzkością, z drugiej wydźwignięty do doskonałej harmonii aktywności boskich strumieni miłości, które nieustannie nam towarzyszą. Mogą nam one pomóc, jeśli otworzymy się na nie naszym życiem i zaakceptujemy konsekwencje. W ten sposób narodzi się nowa dusza.
Pentagram nr 63 (2/2006)
1. Powrót bez końca
2. Mój wieczór przed Wielkanocą
3. Jak tkana jest ślubna szata
4. Chrystian Różokrzyż w ogrodzie Boga
5. Tajemnicza postać
6. Śmierć, która jest samym życiem!
7. Tajemnica niebieskiego ptaka
8. Ósme piętro a zmartwychwstanie
https://rozekruispers.pl/index.php?route=product/product&path=49&product_id=155&limit=100
https://rozekruispers.pl/index.php?route=product/category&path=49&limit=100
Obraz Peace,love,happiness z Pixabay