Skarbnica tekstów duchowych
Urzeczywistniaj ukrytą w Tobie boskość, kontemplując za pośrednictwem internetowych programów, święte pisma różnych tradycji duchowych.
DUCHOWE PRZEŻYWANIE ŚWIĄT BOŻEGO NARODZENIA
31.12. WIECZORNA INSPIRACJA 10
Jezus naucza Hindusa w Wanarasi
Rozdział XXVIII Ewangelii Wodnika
Wanarasi jest świętym miejscem Brahmy i w Wanarasi nauczał Jezus, a gościł go Udraka.
Udraka wyprawił ucztę na cześć swojego gościa i było tam wielu wysoko urodzonych kapłanów i pisarzy.
Rzekł im Jezus: Z ogromną radością mówię wam o życiu, o braterstwie życia.
Powszechny Bóg jest jednym, a mimo to jest więcej niż jednym, wszystko jest Bogiem, wszystko jest jednym.
Poprzez słodki oddech Boga wszystko, całe życie połączone jest w jedno, jeśli więc dotknie się włókna żywej istoty, to ze środka wysyła się drganie do zewnętrznych granic życia.
A jeśli zgniata się pod stopą najmarniejszego robaka, to wstrząsa się tronem Boga i sprawia, że miecz prawości drży w pochwie.
Ptak wyśpiewuje swoje pieśni dla ludzi, a ludzie człowiek wibrują unisono, aby pomóc mu w śpiewaniu.
Mrówka buduje swój dom, pszczoła plaster miodu, dający schronienie. pająk snuje swą pajęczynę, a kwiaty tchną na nich duchem w swych słodkich aromatach, dodających im sił do pracy.
Wobec tego ludzie, i ptaki i zwierzęta i rośliny są ucieleśnioną boskością; i jak człowiek śmie cokolwiek zabijać?
To okrucieństwo sprawia, że świat błądzi. Gdyby ludzie dowiedzieli się, że gdy ranią żywą istotę, to ranią samych siebie, z pewnością nie zabijaliby ani nie sprawiali bólu żadnej żywej istocie stworzonej przez Boga.
Pewien prawnik rzekł: Proszę cię, Jezusie, powiedz, kim jest ten Bóg, o którym mówisz; gdzie są Jego kapłani, gdzie jego świątynie i przybytki?
I odpowiedział Jezus: Bóg, o którym mówię jest wszędzie. Nie można go ograniczyć ścianami, ani w żaden sposób ogrodzić.
Wszyscy ludzie czczą Boga, Jedynego, lecz każdy z nich widzi Go inaczej.
Ten powszechny Bóg jest miłością, wolą i mądrością.
Ludzie nie widzą Trójjedynego Boga. Jeden widzi Go jako Boga mocy, inny jako Boga myśli, jeszcze inny jako Boga miłości.
Ideałem człowieka jest jego Bóg, i to podług tego. Jak człowiek się rozwija. Dzisiejszy Bóg człowieka, jutro nie jest Bogiem.
Narody ziemi widzą Boga z różnych punktów widzenia, i przez to nikomu nie wydaje się On taki sam.
Człowiek nazywa tę część Boga, którą widzi, i ona jest dla niego całym Bogiem i każdy naród widzi część Boga i każdy naród ma swoją nazwę dla niego.
Wy, bramini nazywacie go Parabrahmanem, w Egipcie jest On Thotem, a w Grecji Jego imię to Zeus, Jehowa to Jego imię hebrajskie, ale wszędzie jest on bezprzyczynową Przyczyną, Korzeniem bez korzeni, z którego wszystko wyrasta.
Kiedy ludzie zaczynają bać się Boga i uważają go wroga, ubierają ludzi w wyszukane szaty i nazywają ich kapłanami.
I żądają od nich, aby przez modlitwy powstrzymali Boży gniew, a kiedy nie uda im się zdobyć jego przychylności modlitwami, to chcą, aby przekupili go ofiarą ze zwierząt lub ptaków.
Kiedy człowiek postrzega Boga jako jedność z nim samym, to nie potrzebuje on pośrednika żadnego kapłana, który miałby się za nim wstawiać.
Idzie prosto do Niego i mówi: Mój Boże- Ojcze! A potem ujmuje swoją dłonią rękę Boga i wszystko jest dobrze.
I to jest Bóg. Wy, każdy z was, jesteście kapłanem tylko dla siebie i Bóg nie chce krwawej ofiary.
Oddajcie tylko wasze życie w ofiarnej służbie wszystkiemu, co żyje, a Bóg będzie zadowolony.
Kiedy Jezus tak powiedział, odszedł na bok. Ludzie byli bardzo zdumieni, i spierali się ze sobą.
Niektórzy mówili: On jest natchniony przez Świętego Brahmę, a inni: On jest szalony, a jeszcze inni mówili: Jest opętany, mówi tak, jak mówią diabły.
A Jezus nie zatrzymał się tam dłużej. Wśród gości był pewien rolnik o szlachetnej duszy, poszukujący prawdy, który umiłował wypowiedziane przez Jezusa słowa. I poszedł Jezus z nim i zamieszkał w jego domu.
https://spiritualtexts.academy/spiritual-christmas/31-12-narrative-10/